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Title
Mobility as as servive (MaaS) as an intstrument for transport policy / Mike Wengler
Additional Titles
Bedeutung von Mobility as as Servive (MaaS) für die Verkehrspolitik
AuthorWengler, Mike
CensorHauger, Georg
PublishedWien, 2017
DescriptionV, 99 Seiten : Illustrationen
Institutional NoteTechnische Universität Wien, Diplomarbeit, 2017
Annotation
Zusammenfassung in deutscher Sprache
Abweichender Titel nach Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers
LanguageEnglish
Document typeThesis (Diplom)
Keywords (DE)Mobilität als Service / Urbane Mobilität / Integrierte Mobilität / Verkehrspolitik
Keywords (EN)Mobility as a Service / Urban Mobility / integrated Mobility / Transport Policy
URNurn:nbn:at:at-ubtuw:1-99664 Persistent Identifier (URN)
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Mobility as as servive (MaaS) as an intstrument for transport policy [5.29 mb]
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Abstract (German)

Mobility as a Service (Mobility as Service, MaaS) gilt als einer der innovativsten Ansätze zur Bewältigung verkehrspolitischer Herausforderungen für die effizientere Gestaltung und Bereitstellung von Mobilität. Die Idee von MaaS besteht in Schaffung integrierter Mobilitätslösungen, die dem Nutzer durch Kombination unterschiedlicher Verkehrsmittel als Service zur Verfügung gestellt wird. MaaS ist innovatives Mobilitätskonzept, das Potentiale zur Reduzierung der Nutzung von Privatfahrzeugen, zur Steigerung der Effizienz von Infrastruktur- und Transportsystemen und zur Minimierung der negativen Auswirkungen des Verkehrs hat. Ziel ist es, die Bedeutung von MaaS für das Erreichen verkehrspolitischer Zielsetzungen zur Bewältigung von Verkehrsproblemen und Umweltauswirkungen sowie zur Steigerung der Effizienz der Transportsysteme, zu untersuchen.

Abstract (English)

Mobility as a Service (MaaS) is one of the most innovative approaches to tackling transport policy challenges for the more efficient design and provision of mobility and transport infrastructures. The idea is to provide an integrated mobility service combining the combination of all means of transport modes to the user in a single product, where users pay mobility services rather than investing in their own vehicles. It is likely that this trend will change the mobility behavior of society, especially in densely populated areas. As MaaS offers an innovative mobility solution, it is intended to have the potential to contribute to a reduction of the use of private vehicles, to increase efficiency of infrastructure and transport systems and to minimize the negative effects of the car-fixation, such as GHG-Emissions, noise or extensive land use. The aim is to investigate the potential impacts that Mobility as a Service (MaaS) will have for the goals of transport policy. It is intended to provide an insight into the extent to which MaaS can offer a sustainable solution to tackle traffic issues and environmental impacts as well as to increase the efficiency of transport capacities.

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